Perjalanan Kehidupan

terus melangkah untuk mencari keredhaanNya

Protokol Yahudi ke -10


Protokol ke 10 Yahudi mengandungi 8 perkara :

1. Song. Lagu-lagu yang menghiburkan. Jika ada anak-anak yang tak tahu mengucap. Tetapi boleh menghafal lagu Hindustan yang panjang berjela. Ada anak-anak yang tak hafal Fatihah, tapi boleh mengingati lagu Siti Nurhaliza yang panjangnya berdepa depa. Berjaya sudah Yahudi. Hingga kita terfikir. Bagaimana jadinya radio kalau tanpa lagu?

2. Sex. Lagi satu kegilaan remaja dan yang tua. Sex dimana-mana. Di kaca tv, dalam filem, dalam iklan. babak sex amat lumrah. Kekadang adegan sex tak diperlukan, tetapi diselitkan jua sehingga ada orang menonton filem hanya kerana ada adegan sex. Filem 18SX amat laris berbanding filem U. VCD lucah mudah didapati dan harganya amat murah. Semurah 50 sen. Adakah filem yang tiada adegan sex? Lagi sekali berjaya sungguh Yahudi laknatullah.

3. Smoke. Rokok menjadi kegilaan para remaja sehingga dikatakan tidak moden jika tidak merokok. Malah sekarang merokok menjadi budaya bagi mana-mana perempuan yang kononnya mahu digelar “up to date”. Dulu yang merokok ini golongan pelacur saja ataupun penari kabaret.(tengok dari filem P Ramlee).Syabas yahudi, berjaya lagi kamu.

4. Sport. Pelbagai jenis sukan ditonjolkan dan lelaki dengan perempuan sama-sama berlumba mencari nama dalam sukan. Hinggakan sekarang bola sepak pun perempuan main juga. Bila bersukan, tutup aurat mestilah jauh sekali, sembahyang pun banyak yang tinggal. Bukan yang bermain sahaja tak sembahyang, yang menonton pun tak sembahyang juga. Kalau menonton di rumah akan lambat sembahyang sebab takut tak nampak macam mana masuk GOL. Yahudi gol lagi, sampai ada ulamak kata, kerana sukan, sembahyang boleh tangguh. Masya-Allah.

5. Fun. Hiburan di mana-mana kita dapat hiburan yang melalaikan. Kalau kita lihat dalam 100 majalah. mungkin 99 adalah majalah hiburan termasuklah majalah mangga yang menayangkan buah mangga artis perempuan. Kalau ada konsert sanggup orang Islam bertandang hingga menghabiskan banyak wang dan bila ke konsert pelbagai maksiat akan diselit masuk. Yahudi terhibur lagi.

6. Female. Perempuan tawaran Yahudi yang amat mengasyikkan terutama dalam iklan yang kadang-kadang tidak ada kena mengena dengan perempuan. Kalau kita ke kedai bateri kereta di hadapan bateri terpampang gadis sunti separuh bogel beraksi apa kena mengena bateri kereta dengan perempuan? Yahudi bersorak lagi.

7. Fashion. Fesyen terutama perempuan yang bermacam- macam sehinggakan kalau pakai tudung pun mereka dah tak menutup aurat. Macam mana dikatakan bertutup aurat jika bertudung tetapi berbaju ketat yang kekadang menampakkan pusat? Yang mewarnakan rambut lagi teruklah. Buat apa bertudung kalau rambut diwarnakan. Bila warnakan rambut mestilah tidak bertudung sebab kalau bertudung. Bagaimana nak menayangkan warna rambut yang terkini itu. Kalau dah rambut diwarnakan, sembahyang pun tak sah. Malah mandi hadas pun tak sah sebab kebanyakan pewarna adalah kalis air. itu tak kira yang cukur bulu kening lagi. Yahudi ketawa lagi. Umat islam sudah jadi macam Yahudi.

8. Food. Makanan. Lagi satu kegilaan Umat Islam terutama makanan dari Barat termasukalah McD , Kentucky , Pizza hut dan seribu satu macam lagi. Buah kurma yang menjadi makanan Rasulullah dipandang hina. Masuk rumah pun setahun sekali bila bulan Ramadan tapi makanan Barat menjadi kebanggaan. Bila makanan datang dari Barat. Adakah kita yakin tentang halalnya? Contohnya Kentucky . rempahnya datang dari Amerika. Siapa nak pergi check, halal ke tidak? Bila makan benda haram, masakan iman menjadi mantap. Maka lahirlah Umat Islam yang bukan perangai saja macam yahudi tetapi berfikiran pun macam yahudi. Nauzubillah. Yahudi makan Islam lagi.

Dipetik dari iluvislam.

**** Yahudi merancang dengan teliti untuk menjatuhkan, merosakkan dan menghancurkan umat islam. Adakah kita ingin membenarkan dan membiarkan diri kita dirosakkan oleh mereka?: Dunia Islam kian tercabar; dicabar dan dihina oleh musuh-musuh islam. Umat Islam tidak dapat berbuat apa-apa melihat saudara seagamanya ditindas. Hal ini sudah dapat diramal oleh Nabi Muhammad saw sejak dulu lagi, dalam hadithnya:

“Umat lain akan meratah kamu dengan rakus sebagaimana anjing-anjing yang mengelilingi hidangan makanan. Sahabat bertanya adakah kerana bilangan umat islam yang sedikit? Baginda menjawab Tidak, bahkan jumlah kamu masa itu banyak sebagaimana banyaknya buih di permukaan air banjir. Allah mengikis perasaan gerun di dalam hati musuh terhadap kamu ‘al-wahan’. Sahabat bertanya apa dia wahan itu ya Rasulullah. Jawab baginda “cintakan dunia dan bencikan akhirat”.

Firman Allah dalam Al-Quran “Orang Yahudi dan Nasrani sekali-kali tidak redha terhadap kamu buat selama-lamanya sehinggalah kamu mengikut cara hidup mereka.”
.

Mereka sudah berjayakah? Kaji semula, muhasabah diri. Adakah cara hidup kita sudah mengikut cara hidup yahudi? Adakah kita cintakan dunia melebihi akhirat?

    “Letakkan dunia di telapak kakiku biar kupijak
    Tanamkan akhirat pada jiwaku biar kurindu
    Sisipkan cinta dalam hatiku biar aku menjadi aku
    Langit tunggu ku tawan
    Bumi tunggu kulakukan perubahan”

(Hilal Asyraf)

Sama-samalah kita menginsafi diri dan bertaubat di atas segala keterlanjuran yang kita lakukan. Hanya dengan kembali kepada Allah, segala penyakit akan terubat, insha allah.Ya Allah, cabutkanlah perasaan cintakan dunia dan takutkan mati dari hati kami. Ampunkan dosa kami, berikan kami kekuatan untuk menghadapi musuh-musuhMu. Ameen.

Single Post Navigation

6 thoughts on “Protokol Yahudi ke -10

  1. time kasih sha 4 the peringatan..insyaALLAH..

  2. jumpa akak.. (^_^)
    hihi.. nak link blog akk boleh?

  3. fatimah adi on said:

    salam, ni blog shasha?? first time msuk sini, xtau pun..arini usha fb br prasan.. mantop shah! nnti ktim nk baca dlu entry2 yg lain2.. thumb up!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: